Що ж таке МЛМ, багаторівневий маркетинг або multi-level marketing??
- це cистема організації бізнесу та компенсацій, що використовується компаніями прямого продажу, за якої дистриб'ютор чи незалежний продавець може отримувати дохід не лише від обсягу особистого продажу продуктів і послуг, а й від обсягу продажу, здійсненого через мережу інших незалежних продавців, які були ним залучені та навчені для бізнесу. Кожен з агентів встановлює безпосередні контакти з потенційними покупцями та отримує прибуток від безпосередньої реалізації їм товарів. Крім цього, дистриб'ютор одержує прибуток у вигляді додаткових виплат від реалізації продукції усією або частиною підпорядкованої йому та створеної ним власноруч мережі агентів збуту.
- це cистема організації бізнесу та компенсацій, що використовується компаніями прямого продажу, за якої дистриб'ютор чи незалежний продавець може отримувати дохід не лише від обсягу особистого продажу продуктів і послуг, а й від обсягу продажу, здійсненого через мережу інших незалежних продавців, які були ним залучені та навчені для бізнесу. Кожен з агентів встановлює безпосередні контакти з потенційними покупцями та отримує прибуток від безпосередньої реалізації їм товарів. Крім цього, дистриб'ютор одержує прибуток у вигляді додаткових виплат від реалізації продукції усією або частиною підпорядкованої йому та створеної ним власноруч мережі агентів збуту.
У 1934 році Карл Ренборг
заснував компанію "California Vitamins" і, завдяки новій системі продажів, коли споживачі
продукту ставали і його розповсюджувачами (дистриб'юторами), компанія швидко досягла
обороту 7 мільйонів доларів, не вклавши жодного долара в рекламу.
У 1939 році Карл
Ренборг перейменував свою компанію в "Nutrilite Products" (за назвою продукту), зберігши принцип
поширення харчових добавок. Його співробітники самі запрошували на роботу
новачків, давали їм необхідні відомості про продукт і пропонували кожному
будувати свою власну мережу, запрошуючи в бізнес своїх знайомих.
1959 рік. Подальша
історія MLM пов'язана з іменами співробітників "Nutrilite" Річ Де Воса і Джей Ван Ендель, які після
десяти років успішного бізнесу в структурах Ренборга в 1959 році створили свою
власну компанію "American Way Corporation", скорочено
"AMWAY" (Американський Шлях).
1959-1975 роки.
Поступовий розвиток концепції «мережевого маркетингу». У світі існує всього 30
компаній MLM. У цей період велику роль у розвитку MLM зіграв Глен Тернер. Його компанія "Dare to Be Great" вперше в
історії привернула до MLM десятки тисяч людей.
У 1975 році Федеральна Комісія з Торгівлі (Federal Trade Commission, FTC) у США ввела в дію ряд "Положень про структури типу" піраміда ". У процесі розслідування для нанесення головного
удару серед 30 компаній була обрана компанія« Amway ». Через 4 роки суд
виніс рішення - "метод розповсюдження товарів, званий багаторівневим
маркетингом, є прийнятним і допустимим з точки зору закону способом продажів і
розповсюдження продукції".
В 1979-1983 роках
(після того, як судом було винесено рішення у справі «Amway») близько п'яти
мільйонів чоловік вступили в систему мережевого маркетингу. В цей час виникло
кілька сотень нових компаній. В асортименті мережевиків виявилися
найрізноманітніші товари - страхові поліси, предмети побутової хімії,
пластикові карти, прикраси, посуд, комп'ютери, міні-трактори та багато іншого.
1990-1999 роки.
Щорічне зростання індустрії становить 20-30% незалежно від підйому або спаду
світового виробництва. Тільки в Америці в цьому бізнесі задіяно більше 15
мільйонів чоловік.
Система MLM швидко поширюється в Канаді, Мексиці, країнах Південної Америки, Європи та Азії. На початку 90-х років мережевий маркетинг з'являється в Росії і сьогодні
переживає період бурхливого зростання.
2000 і далі.
Індустрія МЛМ має оборот понад 100 мільярдів доларів США, а число
дистриб'юторів наближається до 55 мільйонам чоловік. 20% доларових мільйонерів
Америки зробили свої капітали за рахунок мережевого маркетингу. В даний час
мережевий маркетинг процвітає в 125 країнах усіх континентів.